Femern Belt Fixed Link

Description

Immersed tunnel (approx. 18 km) between Femern island (D) and Lolland island (DK) including:
» 2 road tubes,
» 2 railway tubes (speed up to 200 km/h),
» 1 service gallery.

Planning and design of Railway subsystems of Femern Belt Fixed Link:

Immersed tunnel (approx. 18 km) between Femern island (D) and Lolland island (DK) including:
» Traction power supply,
» Catenary system and
» Signalling & communication.

» Preparation of:
» Conceptual Design
» Preliminary Design
» Tender Documents
for railway subsystems

» Support to the German approval process (Planfeststellung)
» Interface clarification to parallel subsystems
» Interface clarification to Deutsche Bahn and Banedanmark
» support of earthing & bonding and EMC design common for Railway, Electrical &
Mechanical and constructions
» Assessment Prequalification of Bidders for railway subsystems
» Support of the bidding phase for the Electrical & Mechanical, Portal, Ramps, Landworks and tunnel construction contracts,
» control and revision of cost calculation (investment and maintenance) for railway equipment

Impressum

Das Impressum für das Internet-Angebot des IFB Institut für Bahntechnik GmbH finden Sie auf der Seite Impressum.

Das Institut für Bahntechnik ist gemäß
DIN EN ISO 9001:2015 zertifiziert.

Kontakt

Sie erreichen uns am Hauptsitz Berlin:
Tel.: +49 (0)30 / 39 99 24 - 0
E-Mail: ifb-berlin@bahntechnik.de

Sie erreichen uns in der Niederlassung Dresden:
Tel.: +49 (0)351 / 8 77 59 - 0
E-Mail: ifb-dresden@bahntechnik.de

Datenschutz

Die Datenschutzerklärung (Privacy Policy) für das Internet-Angebot des IFB Institut für Bahntechnik GmbH finden Sie auf der Seite Datenschutz.

Sollten Sie eine Frage zu unserem Web-Auftritt im Zusammenhang mit Datenschutz haben, erreichen Sie uns hier: datenschutz@bahntechnik.de